More Website Templates @ Templates.com!

Aktualności

  • 2018-02-18Mistrzostwa Województwa Podkarpackiego Młodzików w Mielcu
  • 2018-01-28Halowe Mistrzostwa Województwa Podkarpackiego Juniorów Młodszych w Mielcu
  • 2018-01-13Mistrzostwa Województwa Podkarpackiego Juniorów w Mielcu
  • 2017-11-11XXI Krośnieński Bieg Niepodległości - wyniki
  • 2017-10-17XXI Bieg Niepodleglosci w Krosnie
  • 2017-09-19XIII Memoriał im. Kazimierza Świerzowskiego
  • 2017-09-12Bieg charytatywny w Krośnie - Biegam bo lubię
  • 2017-08-20XIII Bieg Portiusa w Krośnie - wyniki
  • 2017-08-01XIII Bieg Portiusa w Krośnie
  • 2017-07-22Mistrzostwa Polski Seniorów w Białymstoku
  • Zobacz pozostałe

Dołącz do nas!

Bieganie ma nieoceniony wpływ na nasze zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne. Nie wiesz jak zacząć? Czytaj dalej!

Oczywiście wystarczy ubrać wygodny strój sportowy, buty i ruszać w trasę. Przed rozpoczęciem przygody z bieganiem warto wcześniej zasięgniąć opini osób posiadających doświadczonie, dlatego też najlepiej treningi rozpocząć z trenerem klubowym, to w przypadku KKB MOSIR Krosno nic nie kosztuje, a zdobyta wiedza z pewnością zaprocentuje. W klubie mozna równiez poznać wspaniałych ludzi w każdym wieku, z którymi można spędzac czas nie tylko na trasach biegowych ;) Nie kazdy zostaje wyczynowcem, ale uwazajcie, bieganie wciąga, ... i to bardzo.

Adres e-mail trenera Wacława Katana pod ktorym można otrzymać niezbędne informacje dotyczące rozpoczęcia biegania w klubie - katani55 (at) o2.pl
Mozna rownież od razu przyjsć do klubu. Czytaj więcej o klubie oraz zobacz kiedy odbywają się treningi.

Rytmy i przyśpieszenia według Wacława Katana

Dzisiaj chciałbym przedstawić ważne elementy jednostki treningowej, czyli rytmy i przyśpieszenia. Są one nieodzowne w poprawieniu naszej szybkości w treningu sportowym. Elementy zastosowane w postaci rytmów i przyspieszeń powodują że nasz organizm zostaje podniesiony na wyższy pułap tlenowy, a co za tym idzie poprawia się nasza wydolność, jesteśmy bardziej odporni na ból w czasie biegu, możemy pokonywać dłuższe odcinki, poprawiają przede wszystkim wytrzymałość szybkościową.

Rytmy można stosować po każdym treningu za pomocą metody powtórzeniowej z krótkimi przerwami na tzw. wdech, wydech. Biegamy je na odcinkach 100m. Ja u swoich zawodników stosuję 5 - 10 x 100m na 100m trucht. Przynosi to wymierne korzyści, ponieważ po długich wybieganiach, nasz organizm jest trochę przytępiony i czujemy się przygaszeni. Jednak po krótkim rozciąganiu pobieganie rytmów pobudza nasz organizm.

Rytmy są niezbędne po rozgrzewce przed zawodami ponieważ po strzale startera zostajemy porwani przez tłum i nasze tempo jest większe od tego jakim biegniemy cały dystans. Zastosowane rytmy pozwalają utrzymać przez chwilę szybsze tempo po czym wrócimy bez uszczerbku na zdrowiu do zakładanej prędkości.

Innym sposobem biegania rytmów jest interwał na odcinkach od 100m do odcinków o zmiennej długości (100m-200m - 300m - 400m) z przerwami o podobnych odcinkach lub krótszych. Dotyczy to jednak zawodników zaawansowanych. Jeśli chodzi o definicje przyśpieszeń to różnią się tym że możemy je stosować w trakcie biegu ciągłego traktując to jako bieg zmienny. Ta jednostka może być stosowane w różnych formach treningu wytrzymałości szybkościowej. Przyśpieszenia w treningu mają pozytywny wpływ w czasie trwania zawodów gdzie grupa w celu rozerwania stawki stosuje zrywy by znów uspokoić tempo biegu.

Zaproponowane elementy poprawiają znacznie nasza szybkość pod względem motorycznym, technicznym, nasz organizm jest wtedy na wyższym poziomie. Jednak szybkość albo się ma wrodzoną albo nie. Ma to związek z naszą budową a mianowicie z włóknami szybko kurczliwymi lub wolno kurczliwymi. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i przez co niektórzy mają większe predyspozycję do szybkiego biegania. Jednak te dwie jednostki treningowe mogą poprawić nasze osiągane rezultaty przez co warto je wykonywać!

Porady trenera dotyczące biegania